Faci plaja si slabesti!

Expunerea la soare este o metoda foarte eficienta de slabit, att datorita caldurii, cat si influentei radiatiilor ultraviolete.

Pana in prezent au fost descrise peste 120 de retete de slabit prin asocierea unor diete cu comportamentul de plaja. Una dintre cele mai eficiente retete de slabit rapid la plaja pentru femeile din emisfera nordica tine cont in special de temperamentul predominant si de categoria de varsta.

Temperamente active – sangvin si coleric

Sangvinicul este energic, optimist, trece rapid de la o stare la alta, sociabil, are spirit de grup si de lider. Colericul este iritabil, nervos, trece mai greu de la o stare la alta, este greu de urnit si greu de oprit atunci cnd se implica n ceva.

Varstele 16-22 ani

Se recomanda:

-inainte de plaja: efectuarea de exercitii fizice usoare. Este foarte bine sa se consume 100-120 g ml ceai usor ndulcit, caldut, bine acrit cu zeama unei jumatati de lamie.

-la plaja: nu trebuie consumate lichide dulci, ci numai apa plata sau obisnuita. Se impune un contact des cu apa (dus din 10 in 10 minute pentru stimularea arderilor de grasimi).

-dupa plaja: se consuma minimum 300 ml apa necarbonatata, se fac un dus fierbinte, in limitele suportabilului, si 10-12 minute de gimnastica a abdomenului.

Dieta de baza: salate crude, brnzeturi acre degresate, foarte putin ulei prajit si dulciuri. Dulciurile pot fi mancate n primele ore dupa trezire.

Varstele 23-38 de ani

-inainte de plaja: o gimnastica de 10-12 minute a muschilor gtului pentru activarea circulatiei creierului de care depind toate mecanismele de slabit la soare. Rotirea capului este cel mai indicat exercitiu.

-la plaja: este nevoie de o permanenta schimbare a pozitiei. Plaja de tip rotisor actioneaza prin stimularea uniforma a unor puncte reflexogene n declansarea nervoasa a unor mecanisme de slabit.

-dupa plaja: odihna una-doua ore la umbra sau un pui de somn de maximum o ora. Dupa aceasta, 15-20 de minute de gimnastica, nsa numai la racoare.

Dieta de baza: fructe bogate n vitamina C dimineata si la cina. La pranz se pot consuma supe usoare de vita sau pui si ct mai putine lichide dulci aromate.

Temperamentele melancolic si flegmatic

Melancolicul este lent, calm, visator meticulos, nu se plictiseste, se exprima rar, este tacut. Flegmaticul este calm, nepasator, sclav al obisnuintelor si dogmelor, uneori ironic si foarte greu de convins sau de sedus.

Varstele 16-22 ani

-inainte de plaja: gimnastica abdominala de 10-12 minute, urmata de un dus foarte fierbinte.

-la plaja: este nevoie de o plaja activa, din mers, pentru o permanenta antrenare a circulatiei.

-dupa plaja: se recomanda o activitate ce implica un oarecare consum psihic, dar distractiv, relaxant, cum ar fi cititul, integramele, sahul, jocul de carti, dar nu contactul cu ecranele TV sau de calculator.

Dieta de baza: trebuie consumate alimente sarace n zaharuri si grasimi. Masa de baza sa fie micul dejun, foarte bogat n proteine animale (mezeluri slabe si mai putin oua).

Varstele 23-38

-inainte de plaja: este obligatorie relaxarea sub un dus cald, chiar fierbinte in zona fetei si gtului. Se recomanda exercitii simple de rotire a bratelor si un masaj al ncheieturilor.

-la plaja: se recomanda exclusiv plaja n intervalul 8.30-9.30 n luna iulie si 9.00-10.00 n luna august. n acest timp trebuie masata aproape n permanenta musculatura gtului si a antebratelor.

-dupa plaja: este nevoie de odihna la umbra de 30 de minute, urmata de un dus mai rece, apoi 5-10 minute de exercitii usoare ale bratelor si picioarelor.

Dieta de baza: peste, de preferat fiert sau la gratar. Se recomanda evitarea pe ct se posibil a bauturilor alcoolizate dulci cu una-doua ore nainte de culcare.

Varstele 37-50 de ani

Indiferent de temperamentul caruia ii apartin, recomandarile pentru doamnele cu varsta cuprinsa intre 37 si 50 de ani, sunt aceleasi.

-inainte de plaja: se impune un dus mai rece de 5-6 minute, urmat de un dus caldut de 2-3 minute, apoi un masaj de 3-4 minute al zonelor umerilor si n jurul coloanei vertebrale.

-la plaja: este nevoie de un foarte frecvent contact a corpului cu apa usor mai rece. Intrarile dese n apa sau sub dus favorizeaza arderile de grasime.

-dupa plaja: este nevoie de una-doua ore de somn, preferabil ntr-o camera n care se poate face ntuneric. Dupa somn se recomanda consumul a 200-300 ml de apa obisnuita cu lamie si foarte putin zahar, apoi un masaj al ntregului corp, urmat de 5-10 minute miscari la umbra.

Dieta de baza: se recomanda sa fie sub nevoia calorica zilnica, mai multe brnzeturi dulci la mic dejun si cina, supe si piept de pui la pranz.