Beneficiile consumului de produse fara gluten

Vrei sa stii ce inseamna sa urmezi o dieta fara gluten? Pentru ce este? Functioneaza pentru intestinul iritabil? Care sunt schimbarile din organism atunci cand oprim glutenul? Este sanatoasa o dieta fara gluten? 

Ce inseamna o dieta fara gluten?

Glutenul este o proteina prezenta in cereale precum graul, orzul, ovazul si secara. Astfel, il consumam in multe alimente pentru consum zilnic: paine, faina, paste, printre altele.

Explorati categoria de produse fara gluten pe produse-bio.ro.

Beneficiile consumului de produse fara gluten

Atragerea familiilor sa se alature valului de a manca fara gluten este foarte frecventa. De ceva timp, una dintre cele mai frecvente tulburari alimentare a fost intoleranta la gluten. Persoanele cu aceasta afectiune sunt diagnosticate cu boala celiaca. Solutia: mancati produse fara gluten.

Reduce durerile articulare

Deoarece multi membri ai comunitatii fara gluten sunt persoane cu boala celiaca, ceea ce creeaza in mod obisnuit un risc ridicat de inflamatie, alimentele fara gluten sunt concepute pentru a reduce inflamatia si durerea la nivelul articulatiilor. Pentru toata lumea, consumul de cantitati mari de gluten provoaca mai multe inflamatii in tot corpul, astfel incat implementarea alternativelor va va aduce beneficii atat acum, cat si in viitor.

Reduce frecventa durerilor de cap

Dupa multe cercetari, oamenii de stiinta si nutritionistii au descoperit o legatura clara intre intestin si creier. Prin urmare, pentru a reduce durerile de cap si durerile de migrena, precum si frecventa acestora, consumul de gluten mai putin va aduce beneficii atat pentru sanatatea intestinului, cat si pentru restul corpului.

Imbunatateste rezistenta osoasa

Datorita absorbtiei slabe a nutrientilor, multe persoane diagnosticate cu boala celiaca sufera adesea de deficiente de calciu . Cu toate acestea, cercetatorii au descoperit ca persoanele care au urmat o dieta fara gluten, indiferent daca sunt celiace sau nu, au demonstrat o crestere semnificativa a densitatii si puterii osoase. 

Reduce simptomele depresive

In timp ce consumul de gluten poate provoca inflamatii si dureri la nivelul articulatiilor, poate provoca si inflamatii in multe alte organe si tesuturi. Raspunsul corpului dumneavoastra la aceasta inflamatie va poate afecta foarte mult starea de spirit, creand simptome de depresie si anxietate. Mancand fara gluten, corpul dvs. va ramane in echilibru, imbunatatind astfel starile mentale si emotionale generale.

Reduce simptomele intolerantei la lactoza

Mancand o cantitate mare de gluten, mucoasa intestinului care descompune lactoza din produsele lactate este deteriorata si nu poate functiona la maximum. O dieta fara gluten va va promova foarte mult sanatatea intestinului si poate elimina in totalitate simptomele de intoleranta la lactoza. 

Imbunatateste sanatatea pielii

Desi nu poate fi absorbit prin piele atunci cand se utilizeaza creme si seruri care contin gluten. Este foarte nociv pentru piele si poate provoca eruptii cutanate si eruptii atunci cand este digerat. Desi este consumat si fara gluten, poate fi util sa gasiti apa de gura si paste de dinti pentru a va ajuta atat pielea, cat si sanatatea generala. 

Imbunatateste nivelurile de energie

Consumand cantitati mari de produse cu gluten, intestinele sunt partial deteriorate, afectand absorbtia nutrientilor din corp, inclusiv fierul. Aceasta deficienta de fier poate provoca oboseala si o pierdere generala de energie, dar o dieta fara gluten va va oferi timp intestinelor pentru a se vindeca si cea mai buna cantitate de nutrienti pentru a va imbunatati nivelul de energie. 

Veti beneficia de mai putine alimente procesate

O dieta fara gluten va ghideaza spre alimente si mese mai putin procesate, care sunt adesea bogate in gluten. Evitand alimentele foarte procesate, veti pierde si adaugarea de zahar rafinat, sodiu, calorii si aditivi. Concentrati-va asupra alimentelor minime procesate sau integrale, precum cele de pe lista noastra de cumparaturi cu alimente fara gluten .

Fara gluten poate fi sanatos, fii doar precaut

Majoritatea alimentelor pe care le consumati intr-o dieta fara gluten pot contribui la promovarea pierderii in greutate sanatoase, mai ales daca mancati o dieta bine echilibrata care contine proteine ​​esentiale, carbohidrati si grasimi.

Multe dintre alimentele fara gluten disponibile sunt sanatoase pentru dvs. si va pot ajuta, de asemenea, sa pierdeti in greutate cu combinatiile si proportiile potrivite ale altor alimente. Retineti dimensiunea portiei si alegeti amidon fara gluten, cum ar fi orezul brun, cartofii dulci si quinoa.

Doar fii precaut atunci cand vine vorba de citirea etichetelor. Exista o multime de confuzii in ceea ce priveste lumea fara gluten, deoarece multe pachete afirma acum ca produsul lor este fara gluten; realitatea este ca este posibil sa nu fie.

Acordati atentie etichetei si aveti grija la inlocuiri. Vor exista intotdeauna inlocuitori pentru alimentele nesanatoase care contin gluten cu alte soiuri nesanatoase fara gluten. Mai exact, o multime de produse bogate in carbohidrati, cum ar fi painea, care contin gluten. Asigurati-va ca stiti faptele.

De ce a devenit consumul de produse fara gluten atat de popular?

Odata cu cresterea recenta a numarului de persoane diagnosticate cu boala celiaca si sensibilitate la gluten, ideea unei diete fara gluten a fost recent cercetata de catre medici din toate partile spectrului nutritional, inclusiv specialisti in scaderea in greutate, medici bariatrici si dietetici.

O dieta fara gluten poate avea o varietate de beneficii pentru sanatate, cum ar fi imbunatatirea nivelului de colesterol, promovarea sanatatii digestive si cresterea nivelului de energie, daca aveti intoleranta la gluten.

Daca alegeti sa incepeti o dieta fara gluten, eliminati de fapt o varietate de alimente din dieta care nu sunt sanatoase. Alimentele prajite ar fi interzise, ​​din cauza prajirii, iar deserturile bogate in zahar si grasimi ar fi eliminate complet din dieta.