3 sfaturi pentru un somn mai liniștit

Există o multitudine de factori ce pot sta în calea unui somn bun – de la stresul cotidian, responsabilitățile familiale și până la boli. Nu este de mirare că un somn de calitate este uneori greu de realizat. Într-adevăr, de multe ori este posibil să nu poți controla factorii care interferează cu odihna adecvată, cu toate acestea, poți adopta anumite obiceiuri care încurajează un somn mai bun. Acesta stă la baza unei sănătăți mai bune, atât la nivel fizic, cât și la nivel mintal, de aceea ar trebui să lucrezi cât de mult poți la obținerea sa. Probabil că te întrebi cum poți face acest lucru. Pentru a veni în ajutorul tău, specialiștii MediHelp au centralizat o serie de sfaturi pe care le poți aplica atunci când îți dorești să îmbunătățești calitatea somnului.

Există o multitudine de factori ce pot sta în calea unui somn bun – de la stresul cotidian, responsabilitățile familiale și până la boli. Nu este de mirare că un somn de calitate este uneori greu de realizat. Într-adevăr, de multe ori este posibil să nu poți controla factorii care interferează cu odihna adecvată, cu toate acestea, poți adopta anumite obiceiuri care încurajează un somn mai bun. Acesta stă la baza unei sănătăți mai bune, atât la nivel fizic, cât și la nivel mintal, de aceea ar trebui să lucrezi cât de mult poți la obținerea sa. Probabil că te întrebi cum poți face acest lucru. Pentru a veni în ajutorul tău, specialiștii MediHelp au centralizat o serie de sfaturi pe care le poți aplica atunci când îți dorești să îmbunătățești calitatea somnului.

Iată 3 sfaturi pentru un somn mai linistit:

1. Setează-ți o rutină

Pentru a crește calitatea somnului tău poți încerca să creezi o rutină pe care să o respecți cu strictețe. În timp, corpul tău se va obișnui cu aceasta, iar totul va ajunge să vină în mod natural. Încearcă să nu dormi mai mult de opt ore pe noapte – cantitatea recomandată de somn pentru un adult sănătos este de cel puțin șapte ore, însă majoritatea oamenilor nu au nevoie de mai mult de opt ore în pat pentru a fi bine odihniți.

Mergi la culcare și trezește-te la aceeași oră în fiecare zi, inclusiv în weekend – a fi consecvent întărește ciclul de somn al corpului tău. Dacă nu adormi în aproximativ 20 de minute din momentul în care îți propui acest lucru, încearcă să îți părăsești dormitorul și să faci ceva relaxant. Citește sau ascultă muzică liniștitoare și du-te înapoi în pat când ești obosit. Repetă acest lucru cât timp este necesar, dar continuă să îți menții programul de somn și ora de trezire.

2. Creează un mediu confortabil

Dormitorul tău ar trebui să se simtă ca un loc ideal pentru somn – fără stres și distragere a atenției. În timp ce crearea mediului potrivit este, într-o anumită măsură, o chestiune de preferință personală, experții în somn oferă câteva sugestii de igienă a somnului care sunt susținute de știință: 

  • Camera trebuie să fie întunecată, iar temperatura potrivită – Majoritatea experților sunt de acord că punctul ideal pentru temperatură este de aproximativ 19 grade Celsius.
  • Liniște și pace – majoritatea persoanelor consideră că liniștea este esențială pentru a dormi bine. Acestea fiind spuse, mulți oameni se bazează pe un anumit tip de sunet ambiental pentru a ajuta la mascarea zgomotelor perturbatoare precum claxoanele mașinilor sau traficul stradal. 
  • Ordonează-ți dormitorul – Dacă patul tău este “de vis”, dar camera ta este dezordonată, ai putea avea un risc mai mare să dezvolți probleme de somn. Ceea ce văd ochii tăi când intri într-o cameră poate influența dacă vei avea sau nu un somn ușor. Așa că, pentru un somn odihnitor, ordinea este esențială!

3. Ia în considerare o asigurare medicală privată

Un factor important care îți poate afecta calitatea somnului este stresul sau neliniștea cauzată de diverse probleme care pot apărea în jurul tău. În această categorie sunt incluse și problemele de sănătate, însă atunci când ai în vedere deținerea unei asigurări medicale private, poți scăpa de grija acestora. Achiziționarea unui plan de asigurare de sănătate privată îți va conferi posibilitatea de a beneficia de cele mai bune tratamente, la clinica și medicul specialist alese de tine, iar costurile acestora nu vor mai fi o povară! Mai mult de atât, vei putea beneficia de asistență ori de câte ori ai nevoie pentru a putea trece ușor peste perioadele stresante. Practic, o astfel de asigurare te ajuta să îți menții echilibrul mintal, să ții stresul sub control, dar și alte griji care pot apărea, ceea ce va duce la un somn mai liniștit. 

Urmând aceste sfaturi pentru un somn mai bun nu numai că te pot ajuta să te relaxezi, dar îți pot îmbunătăți sănătatea și bunăstarea generală. Atunci când ai parte de un somn suficient de odihnitor și de calitate, ești mai bine pregătit pentru a rămâne concentrat pe tot parcursul zilei, pentru a avea performanțe mai bune la serviciu și pentru a duce o viață mai fericită. 

Investiția într-o asigurare medicală privată previne stresul suplimentar al facturilor medicale costisitoare în cazul în care apare ceva neașteptat, eliberând în același timp bugetul pentru alte nevoi. Așadar, investește astăzi în liniștea sufletească prin intermediul asigurării medicale private pentru a te asigura că nimic nu te împiedică să dormi bine, să te bucuri de momentele vieții și să ai liniștea că ziua de mâine va fi și mai bună!

Sursa: https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/adult-health/in-depth/sleep/art-20048379

Related Articles

Ultimele Articole