Culoarea alimentelor, esentiala pentru sanatate

Nu de putine ori mancam in fuga, fara sa acordam atentie aspectului produselor. Daca vei avea zilnic in farfurie un amestec de culori, in cateva saptamni vei capata tonus si vigoare.

Ne multumim ca alimentele pe care le consumam sa fie proaspete si apetisante, usor de obtinut sau de pregatit. Dar pentru a beneficia de potentialul integral al hranei trebuie sa tinem cont si de culoarea pe care o are mancarea.

Galben – culoarea fericirii

Daca trebuie sa-ti revii dupa o deceptie, mannca mai multe alimente de culoare galbena. Te vor ajuta sa fii mai optimist si mai fericit deoarece galbenul este asociat fericirii si noilor inceputuri.

*Grepfrutul, regele siluetei Nu contine grasimi si este sarac in calorii. Daca mannci un grepfrut inainte de masa, organismul tau va primi o multime de enzime care vor dizolva grasimile continute de celelalte alimente. Bogat in vitamina C, sporeste rezistenta organismului la boli, in special la gripa si raceala.

*Lamia alunga oboseala Lamia contine de doua ori mai multa vitamina C dect o portocala. Din aceste motiv, daca suferi de o infectie respiratorie se recomanda o bautura calda, preparata din apa, miere si lamie. Ceaiul cald dintr-o lamie fiarta intreaga intr-un litru de apa, indulcit cu putina miere, alunga oboseala si indeparteaza angoasele. Lamia este indicata si pentru mentinerea sanatatii pielii, multe fotomodele afirmnd ca au un ten sanatos si luminos pentru ca beau in fiecare dimineata un pahar de apa fierbinte in care amesteca suc de lamie.

*Ananasul, esential in dezintoxicare Acest fruct savuros este un leac deosebit de eficient impotriva indigestiei, dar si a celulitei. Este de retinut ca ananasul are doar 41 de calorii la 100 g. Prevenind acumularea de toxine in celule, combate celulita, iar sucul sau este un element esential in curele de dezintoxicare. Pe de alta parte, gargara cu suc de ananas poate ameliora durerile de gt.

*Banana, cocktail de energie Banana este elementul ideal pentru cresterea nivelului de energie. In plus, ajuta la prevenirea si combaterea att a diareei, ct si a constipatiei. Daca ai tulburari de somn, mannca o banana inainte de culcare pentru a creste nivelul serotoninei din snge.

*Porumbul, valoare nutritiva deosebita Porumbul adauga un plus de culoare oricarei salate de cruditati si are o valoare nutritiva deosebita: contine carbohidrati, un complex de vitamine B, vitaminele A si C, potasiu si zinc. In medicina traditionala chineza porumbul este un remediu impotriva cistitei.

*Mierea, tonic natural Mierea este un tonic natural bine asimilat de organism. Cea care contine polen este foarte eficienta in tratarea febrei fnului. Amesteca miere cu suc de lamie si vei obtine un remediu eficient impotriva tusei. Daca nu poti sa dormi, bea un pahar de lapte caldut in care ai pus o lingurita de miere.

Rosu – culoarea vitalitatii

Alimentele de culoare rosie stimuleaza apetitul. Ele iti ridica nivelul energetic si te pregatesc pentru o noua zi obositoare.

*Ardeiul rosu elimina toxinele Consumul de ardei rosu mareste aportul de vitamina B6, fier si potasiu. Leguma contine de patru ori mai multa vitamina C dect portocalele, ceea ce este o veste buna si pentru frumusetea si sanatatea tenului tau. Mannca-l si in timpul curelor de dezintoxicare sau de slabire pentru ca are putine calorii si ajuta la eliminarea toxinelor.

*Rosia, vitamine si antioxidanti Din punct de vedere nutritiv, rosia este o adevarata comoara. Prajita, fripta pe gratar, fiarta, piure sau pur si simplu cruda, rosia iti da vitalitate si te mentine sanatos. Contine putine calorii, dar este extrem de bogata in substante antioxidante, in vitaminele E si C, precum si betacaroten. Poti folosi rosia pentru masti faciale, dar si pentru cele aplicate pe par.

*Ceapa rosie, dusmanul cancerului Pe lnga faptul ca lupta impotriva infectiilor, ceapa mareste rezistenta organismului fata de unele boli precum cancerul. Este una dintre legumele care are cel mai mare continut de vitamina C! Impiedica formarea cheagurilor, prin fluidizarea sngelui.

*Ardeiul iute arde caloriile Ai un metabolism lenes? Ardeiul iute rosu te ajuta sa arzi mai repede caloriile si sa elimini toxinele. Atentie insa, ardeiul iute rosu stimuleaza transpiratia si favorizeaza deshidratarea.

*Merisorul, impotriva cistitei Reprezinta remediul ideal impotriva cistitei. Sucul de merisor trece prin rinichi si prin tractul urinar fara a suferi modificari si contribuie la distrugerea bacteriilor.

*Capsunile curata si purifica Capsunile curata si purifica intregul organism si in plus, datorita fierului pe care il contin, combat anemia si oboseala, Daca pielea ta are probleme, mnnca mai multe capsuni si vei vedea cum situatia se amelioreaza.

Violet – culoarea intuitiei si a creativitatii

In aceasta categorie se incadreaza alimentele de culoare mov, indigo sau chiar albastrui. Ele relaxeaza si, de asmenea, dezvolta intuitia si creativitatea.

*Murele intretin vasele sanguine O durere rebela de gt se va ameliora daca vei mnca mure. Culoarea lor este datorata flavonidelor, substante extrem de importante pentru elasticitatea vaselor de snge. Sunt foarte bogate in potasiu si in substante antioxidante, motiv pentru care medicii le recomanda in unele afectiuni ale pielii cum ar fi eczemele.

*Smochinele au efect laxativ Avnd un efect laxativ moderat, smochinele usureaza digestia datorita prezentei unei enzime specifice. Cele uscate furnizeaza cantitati importante de fier, potasiu, calciu si fibre.

*Strugurii combat anemia Mnnca multi struguri pentru a combate problemele sistemului urinar, ale pielii, anemia si oboseala. Dupa o cura cu struguri vei constata ca ochii tai au devenit stralucitori si privirea este mult mai luminoasa. Sau, daca vrei sa slabesti, urmeaza o dieta de cinci zile in care sa mannci numai struguri.

*Alegele brune, bogate in iod Daca ai probleme cu memoria sau nu te poti concentra, este posibil ca glanda tiroida sa functioneze deficitar. Alegele brune iti furnizeaza iod, substanta esentiala pentru aceasta glanda, precum si fier, magneziu, calciu, zinc, vitamina B12. Iodul este util si in combaterea tumorilor mamare benigne.

*Sfecla, tonic al ficatului O leguma pe care nutritionistii o recomanda in dietele de dezintoxicare, deoarece curata sngele si este un tonic exccelent pentru ficat.

*Afinele – vedere optima Varice? Crampe menstruale? Tulburari de circulatie? Expertii iti recomanda acest fruct care imbunatateste circulatia sngelui. Dar afinele sunt indicate si pentru imbunatatirea vederii, precum si in tratamentul infectiilor urinare.

Portocaliu – culoarea optimismului

Portocaliul este culoarea vitalitatii si a energiei. Te ajuta sa-ti recapeti increderea in propriile forte, sa-ti regasesti oprtimismul, simtul umorului, sa-ti faci noi prieteni. Dar este si o culoare senzuala, care iti poate imbunatati sensibil viata intima.

*Morcovul scade colesterolul Contin fibre si sunt cea mai bogata sursa de betacaroten, producnd scaderea nivelului de colesterol din snge, si ajuta corpul sa devina mai rezistent fata de toate tipurile de cancer. Un secret putin cunoscut: alimentatia bogata in morcovi te va ajuta sa-ti mentii mai mult timp bronzul deoarece aceste legume au proprietatea de a-ti colora pielea.

*Caisele echilibreaza tensiunea arteriala Furnizoare de betacaroten in aceeasi masura ca morcovul, caisele echilibreaza tensiunea arteriala. Nutritionistii recomanda consumarea lor inainte de ciclul menstrual deoarece astfel se previne carenta de fier. Caisele uscate sunt recomandate pentru combaterea constipatiei.

*Cartofii dulci previn anemia Contin zahar, consumul lor ducand la evitarea crizelor de hipoglicemie, dar si cantitati impresionante de vitamina E, esentiala pentru piele, ochi si par. Mai mult, aceste legume combat depresia psihica, iar fierul previne aparitia anemiei.

*Portocalele intaresc sistemul imunitar Pe lnga vitamina C, portocala contine flavonide, care imbunatatesc functionarea sistemului imunitar. S-a demonstrat ca persoanele care le consuma in mod regulat au un risc foarte scazut de cancer.

*Dovleacul nu ingrasa Dovleacul este o sursa foarte bogata in carbohidrati, potasiu, calciu, substante minerale, precum si vitaminele A si C. Este foarte satios si deci iti va potoli repede foamea fara sa te ingrase, deoarece contine multa apa.

Verde – culoarea puterii

Verdele inseamna progres, intelegere, dar si putere. Alimentele verzi te vor ajuta sa ai o fire deschisa, prietenoasa, onesta si, in plus, sa mentii relatii de lunga durata, fie ca este vorba despre prietenie sau dragoste.

*Avocado, ideal pentru piele Renumit ca foarte pretios pentru intretinerea pielii, acest fruct constituie o sursa importanta de vitamina E. Chiar daca avocado contine destul de multe calorii si grasimi monosaturate, este recomandat sa mannci cel putin doua fructe pe saptamna si vei imbunatati sanatatea si aspectul pielii.

*Merele verzi previn hipocalcemia Un mar pe zi tine doctorul departe, spune o vorba. Fierte, coapte sau crude, ele sunt recomandate in toate tipurile de regim. Datorita continutului bogat in fibre, purifica organismul, fiind indicate in orice cura de dezintoxicare. Le poti consuma oricnd, dar mai ales inainte de ciclul menstrual deoarece previn aparitia crizelor de hipocalcemie.

*Broccoli, recomandat gravidelor Aceasta leguma este deosebit de hranitoare, dar in special femeile insarcinate ar trebui s-o includa in meniu deoarece este bogata in calciu, fier, zinc, vitamine din complexul B si substante antioxidante.

*Telina, indicata in insomnie Contine doar 7 calorii la 100 g, asa ca o poti consuma aproape fara restrictii. Telina este indicata in tulburarile de somn si este un ajutor nepretuit in curele de dezintoxicare a organismului.

*Spanacul previne maladiile oculare Foarte bogat in fier, spanacul previne si combate anemia. De retinut ca aceasta leguma aduce un aport substantial in prevenirea bolilor degenerative ale ochiului.