Activități mentale interesante pe care trebuie să le încerci

Viața fiecăruia dintre noi se desfășoară în mod normal. În general, o mare parte dintre noi respectă cu regularitate o rutină. În timp ce acest lucru este cât se poate de firesc, la un moment dat intervine monotonia. Pentru a evada din cotidian avem la îndemână multe mijloace și opțiuni, în special datorită tehnologiei. Nu este necesar să efectuăm operațiuni complexe pentru a ne menține mintea sănătoasă pe tot parcursul vieții. Însă nu este un secret faptul că prin intermediul câtorva activități putem evita anumite probleme legate de înaintarea în vârstă, așa cum este pierderea memoriei. Iată câteva activități interesante care ne ajută să ne menținem mintea sănătoasă și ageră indiferent de vârstă.

Activități ale minții

Nu multă lume este conștientă de acest lucru, dar sporturile minții sunt o opțiune excelentă pentru oamenii de toate vârstele. Pe lângă „antrenarea” minții pentru o mai bună concentrare, acestea sunt excelente și când vine vorba de dezvoltarea unei strategii.

Când ne gândim la ele, jocul de șah, puzzle, Sudoku sau alte activități ale minții implică eliminarea factorilor exteriori care ar putea să ne distragă și cel mai important, impun observarea mișcărilor adversarului.  Acesta este unul dintre motivele pentru care specialiștii susțin că participarea la sporturile minții reduce riscul de a dezvolta probleme legate de pierderea memoriei. În același timp, acestea sunt amuzante și un mod bun de divertisment.

Jocuri de cuvinte

Această activitate este una foarte eficientă indiferent de vârstă. Totuși, ele sunt benefice în special persoanelor de vârsta a doua. A fost dovedit faptul că jocurile de cuvinte ajută la îmbunătățirea memoriei, la amintirea anumitor cuvinte într-un timp mai scurt și sunt foarte eficiente pentru anumite funcții ale creierului.

În funcție de domeniul ales, jocurile de cuvinte sunt eficiente și când vine vorba de îmbunătățirea vocabularului. Nu în ultimul rând, tehnologia ne pune la dispoziție platforme și aplicații pe care le putem utiliza în acest sens. Pe de altă parte, există și persoane care preferă cuvintele încrucișate tradiționale, în format tipărit.

Citit

În ciuda faptului că în prezent suntem asaltați cu informații noi la tot pasul, nu multă lume este adepta lecturii. Bibliotecile tradiționale și-au pierdut din popularitate în timp ce librăriile au câștigat un avans în fața acestora. Motivul principal este faptul că de multe ori cărțile sunt mult mai diverse și actuale. Așadar, indiferent de domeniul preferat, este bine de știut că lectura are multiple beneficii pentru sănătatea minții.

În primul rând, cititul poate încetini progresia anumitor probleme legate de pierderea memoriei, printre care și Alzheimer. Creierul nostru ne este foarte recunoscător de fiecare dată când îl stimulăm cu o carte sau un articol pe placul nostru. La schimb, ne ajută să reducem nivelul de stres, ne extinde foarte mult vocabularul, ajută la formarea unei gândiri analitice, are un efect calmat și poate fi un mijloc de divertisment foarte accesibil.

Jocul de puzzle

Cunoscut încă din cele mai vechi timpuri ca fiind un joc foarte bun de strategie, puzzle-ul are reale beneficii asupra sănătății minții noastre.

Primul joc de acest tip a fost creat cu scopul de a învăța mai bine geografia. Cu alte cuvinte, un englez a dus la bun sfârșit un proiect îndrăzneț în anul 1760. Acesta a decupat cu grijă fiecare țară și avea ca scop să îi învețe pe studenții lui țările.

În momentul asamblării unui puzzle sunt acționate mai multe funcții ale creierului. În primul rând, dorința de a pune piesele cap la cap în cel mai scurt timp ne ține în alertă. De asemenea, un astfel de joc dezvoltă capacitatea de orientare și ne face mai creativi.

Activități noi

Așa cum a fost menționat anterior, rutina de fiecare zi și stilul de viață haotic se pot pune în calea dezvoltării unor noi aptitudini. În momentul în care ne dorim să învățăm ceva nou avem nevoie de puțină determinare.

Fie că este vorba despre o limbă străină nouă, un instrument muzical, practicarea unei pasiuni de care nu am avut timp să ne ocupăm sau realizarea unei anumite rețete culinare, toate acestea sunt foarte benefice pentru mintea noastră.

În urma studiilor s-a ajuns la concluzia că persoanele care își pun mintea la contribuție prin intermediul anumitor activități sunt mult mai agile spre deosebire de persoanele care nu fac acest lucru. Așadar, nu este niciodată prea târziu să învățăm ceva nou. Tot ce avem nevoie este puțină motivație și dorință de a deveni mai buni.

Acestea sunt doar câteva exemple de activități mentale interesante pe care le putem practica zi de zi pentru a ne bucura de o minte sănătoasă și o viață mai echilibrată.